Ethiek komt in de mode

Onder die titel schreef ik onlangs het omslagartikel voor het zomernummer van magazine C. En dat C, dat is het vakblad van Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie van communicatieprofessionals. Een zeer divers gezelschap van denkers en doeners, in alle geledingen van de overheid en het bedrijfsleven.
Ethiek e.o.; een thema waarmee ik nog niet klaar ben, ook niet na dit artikel. Juist niet. Je trekt aan een losliggend touwtje en er kòmt me toch een kluwen tevoorschijn… dat gevoel. Duurt eerlijk het langst? Welke rol kan je spelen als communicatieadviseur? Goed opgeleid doorgeefluik van troep of… ? Weet je bijtijds, goed onderbouwd tegengas te geven aan ‘de bazen’ of blijf je liever meespelen? Kan dat dan niet allebei? Heeft een organisatie iets als een gewetensfunctie? Waar is dat goed voor? Hoeveel kost dat ? ‘Daar hebben we toch geen tijd voor’?
Nee, ik ben er nog niet klaar mee. Maar dit artikel is een begin.

Ethiek_coverMagCnr6_Logeion2014 Ethiek_MagCnr6pag1_Logeion2014 Ethiek_MagCnr6pag2_Logeion2014 Ethiek_MagCnr6pag3_Logeion2014

Plaats een reactie

%d bloggers liken dit: