Fondsenwerving Den Haag - Commutaal Den Haag

Referenties

Zelfs mij moet u niet zomaar vertrouwen. Daarom laat ik graag een aantal opdrachtgevers aan het woord, over mij en mijn werk als fondsenwerver, tekstschrijver, communicatieadviseur.

Perry Lehmann, DiamantTheater (o.a. eindcoördinator festival De Beleving) in 2019:
“Het stadsdeel Haagse Hout met ruim 46.000 inwoners kent veel verscheidenheid, ook in cultureel opzicht. Er was echter amper sprake van onderlinge verbinding tussen de verschillende wijken, uitwisseling, versterking – en daaruit ontstond het idee van een jaarlijks terugkerend festival op een centrale locatie; De Beleving. Een vriendelijk, inspirerend evenement voor alle leeftijden, om te beginnen vooral voor en door het stadsdeel.
Ik vroeg Livia als fondsenwerver bij het kernteam; een ervaren mee- en tegendenker met overzicht, een professional die anticipeert, doorpakt en doorzet – dat heb je allemaal nodig op het lange pad van eerste idee tot en met realisatie. Inmiddels staat de eerste editie van De Beleving in voorjaar 2020 gepland en jazeker; ‘mede mogelijk gemaakt door’ Livia.”

Caspar Stuyling de Lange, directeur AG Evenementen (o.a. ook organisator Haags Uit Festival) in 2016:
“Najaar 2015 vroeg de gemeente Den Haag ons om een jaarlijks festival voor èn door de zeer multiculturele Schilderswijk en Transvaal te ontwikkelen. Best een uitdaging, om allerlei redenen. Ik vormde een kernteam van vijf ervaren zzp’ers waaronder Livia, op aanbeveling van Herbert Boerendonk. In zo’n team heeft ieder zijn/haar eigen klus maar je werkt heel hecht samen, je vult elkaar zo nodig aan. Geen tijd voor getut. Niet iedereen snapt dat, kan dat. Livia wel. Als fondsenwerver pakte ze bijvoorbeeld het voortouw bij formuleren kernboodschap en schrijven projectplan festival; de basis om op verder te bouwen. Vervolgens moet je zo’n project en de geschikte fondsen – met elk hun eigen criteria en procedures – aan elkaar weten te koppelen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar je hoeft Livia echt niet te vertellen wat ze moet doen, dat heeft ze dan namelijk al gedaan en ze denkt vooruit. Heerlijk. Het festival is BLENDED gaan heten en de eerste editie was in september 2016 met 20.000 bezoekers een groot feest waaraan ook honderden (amateur-)artiesten en vrijwilligers van alle leeftijden uit deze wereldwijken meededen. Het succes is mede aan Livia te danken. Volgend jaar weer!”

Herbert Boerendonk, voorzitter Stichting Blended Schilderswijk en Transvaal in 2016:
“Livia heeft sinds 2008 in het kader van subsidie-aanvragen een aantal keren projectplannen geschreven voor DOEN Evenementen, waarvan ik destijds zakelijk directeur was. DOEN organiseerde onder meer de Haagse Koninginnenach, het Haganum Festival en de HaSchiBa, de voorloper van BLENDED.
Livia pakte altijd heel snel en goed op waar het om draaide, ze raakte de essentie en leverde prima werk. Daarom dacht ik aan haar toen AG Evenementen najaar 2015 een fondsenwerver voor BLENDED zocht. Het is een dankbare en bijzondere opgave om zo’n evenement in en door kleurrijk Schilderswijk en Transvaal te organiseren. Er waren stevige professionals nodig voor dit spannende avontuur, mensen met in- en overzicht die daarnaar weten te handelen. Livia bleek andermaal een uitstekende keus, ook als teamlid. Ze neemt initiatief waar nodig, is een doortastende doorzetter met strategisch en tactisch inzicht. Ik wil haar graag aanbevelen maar bij BLENDED willen we haar niet kwijt!”

Anke Willems, vormgeefster Zeeheldenfestival in 2012:
“In de drukte en chaos van het Zeeheldenfestival, met tientallen acts, artiesten, en advertenties, kreeg Livia het voor elkaar om alles perfect te stroomlijnen. De grote hoeveelheid informatie vanuit ontzettend veel bronnen werd omgezet in duidelijke gestructureerde stapeltjes beeld en tekst. En op die manier konden we het programma en de website van het Zeeheldenfestival binnen korte tijd helemaal optuigen. Prettig om iemand te hebben die het overzicht zo goed kan houden!”

Jeroen Mann, opdrachtgever boek ‘Onze Stad Den Haag’ in 2012:
“Livia heeft creatieve ideeën, die ze weet om te zetten in pakkende en treffende teksten, waar ze de juiste beelden bij weet te selecteren. Ze heeft oog voor de kleinste details, die anderen ontgaan. Bij haar zal op geen enkele i een punt ontbreken. Haar teksten vormen het startpunt van een integrale communicatie-aanpak en niet het eindpunt. Bovendien is zij zeer betrokken bij de totstandkoming van de totale productie.”

Jolanda van der Horst in 2012:
“Ik ben erg blij met de inspirerende, duidelijke teksten die Livia heeft geschreven voor mijn website. Ze heeft goed de tijd genomen om zich in mijn werk in te leven en dit daarna duidelijk omschreven. Ik zal zeker bij een volgende gelegenheid opnieuw van haar diensten gebruikmaken.”

Monika de Waal, zelfstandig management consultant & coach in 2012:
“Livia heeft de woorden voor Unique Sources gevonden om zich opnieuw te presenteren op de bedrijfswebsite. Zij heeft heldere formuleringen aangeleverd, en haar kritische mening laten horen. Met name het richten van de site naar de blik van (potentiële) klanten was steeds weer opnieuw belangrijk.”

Robbert Krantz, interim directeur Platform Zelfstandig Ondernemers in 2011:
“Livia verzet al jaren goed werk voor PZO en is een steun en toeverlaat als het gaat om professionele communicatie. De analyses die Livia neerzet in haar communicatieplannen en haar verdere uitwerking helpen PZO duidelijk verder. (…) We genoten van haar als persbegeleider, speechwriter, tekstschrijver en webschrijver. Eigenlijk is ze een goed voorbeeld van een positief-kritische professional; scherp, slim en nog aardig ook.”

Ragna van den Berg, communicatieadvisering in 2010:
“Livia is een kei in haar vakgebied en weet hoe ze haar klanten met haar kennis verder kan helpen. (…) Haar vriendelijke deskundigheid, nauwgezetheid en goedgeefsheid maken dat het een plezier is om met haar te werken.”
Kort hierna werd Ragna getroffen door een hersenbloeding. Van het ene op het andere moment alles anders, een totaal ander leven. Diep respect.

Martin Kok, executive interim manager in 2009:
“Ze stelt exact de juiste vragen, luistert erg goed en geeft uitstekende feed-back. Is niet bang om confronterend te zijn, voorzien van overtuigende argumenten. Ik ben erg tevreden met het resultaat, het is mijn site gebleven maar dan wel sterker en beter. Livia denkt bovendien met je mee. Breder en verder dan de opdracht lang is. Daaraan herken je de goede communicatieadviseur.”

Roel Masselink, secretaris Platform Zelfstandig Ondernemers in 2009:
“Livia heeft een zeer toegewijde aanpak van werken en denkt zeer klantgericht. Ze bekijkt opdrachten vanuit een brede communicatievisie, zonder de details uit het oog te verliezen. Ze toont ook veel betrokkenheid bij de organisatie van de opdrachtgever. Haar teksten zijn pakkend en fris zonder dat dit afbreuk doet aan de inhoud. Met Livia haal je een echte professional in huis.”

Een reactie plaatsen